
Poikkesin työmatkallani Vihdin/Nummelan ABC asemalla. Ostan hammasharjan ja teen. Tajusin, että voisin itse asiassa myös tankata autoni. Kovaääninen palveluihminen sanoo, että kortillako haluut maksaa? Joo näin sopis.
Vaati kiivassävyisellä äänellä, että jätän henkkarit, ennen kun menen tankkamaan. Kun niitä ei nyt sattunut olemaan mukana, niin yritin tarjota luottokorttini pantiksi. Ei kuulemma käynyt. Ajattelin, että jos tietokoneeni ja hieno uusi iphoneni kävisi luotoksi, etten karkaa. Ei käynyt sekään. En tiedä olisiko saanut maksaa automaatilla. Tätä vaihtoehtoa ei maininnut.
Jäi siis bensa ostamatta. Ja pari muutakin aikomaani ostosta.
En varma näytinkö rikolliselta vai korvasiko sääntö ajattelun. Luulen, että jälkimmäinen. Myynti ilman palvelua ei oikein onnistu.
Maarika Maury.
Kirjoittaja on Kissconsulting toimitusjohtaja ja toivoisi kuulevansa enemmän WOW tarinoita, kuin näitä NO NO tarinoita. Kirjoittanut kollegoiden (Jaana Tuomila ja Tuomo Meretniemi) kanssa 13.10 ilmestyvän kirjan. ”Suomalainen myynti on syvältä, vai onko? Sisältää tarinoita myynnistä ja palvelusta. Hyvistä ja huonoista.
Comments are closed.