Olin käynyt useampi kuukausi takaperin hammaslääkärissä. Tarkoitus oli mennä jatkamaan hoitoa parin viikon kuluttua siitä. Töissä piti kiireettä ja ajanvaraus venyi. Noteerasin kyllä hienot digitaaliset myyntiyritykset, joissa muistutus tuli sekä sähköpostilla että tekstiviestinä. Välillä olin jo aikaa varaamassa, mutta aina jäin jumiin johonkin toiseen hommaan enkä saanut vietyä asiaa loppuun.
Useampia kuukausia oli jo kulunut, kun istuin mukavaa vapaapäivää viettämässä. Puhelin pirahti. Ystävällinen naisääni kysyi, haluaisinko varata tässä ja nyt uuden ajan hammaslääkärille. Sain kertakaikkisen innostuksen puuskauksen saadessani soiton hammaslääkäristä, vaasin ajan heti seuraavalle päivälle ja hampaat saatiin kuntoon.
Edellinen hoito jäi kesken ja jos ei palveluntarjoaja perään kysele, niin ei siinä asiakkaan lopputulemasta silloin ihan oikeasti välitä. Viimeksi kun kävi näin kävi ettei perään huudeltu hurahti välissä viisi vuottaa hammaskiven putsauksessa. Pontta sain vasta, kun koiran purkukalusto harveni liiaksi hammaskiven takia ja vasta tajusi lykkäys voi olla kohtalokasta.
Tämä oli WOW minulle myyntikokemus. Suomalainen myynti ei sittenkään ole niin syvältä. Myynti on mitä suuremmassa määrin asiakkaasta välittämistä.
Maarika Maury Kirjoittaja on kollegoidensa kanssa kirjoittanut kirjan Suomalainen myynti on syvältä – vai onko (2016). Toimii valmentajana Kissconsulting oyssä myynnin ja wow palvelun tulosloikissa. Tulollaan on myös wow-kokemusten kokoelma. Kerro sinäkin meille sinun parhaat wow kokemuksesi. Ota yhteyttä myös myynti ja palveluloikkien kehittämisessä.
Yhteystiedot:
Maarika Maury 050-5900412, maarika@kissconsulting.fi
Jaana Tuomila 0440-633336, jaana.tuomila@kissconsulting.fi
Kirjojamme voi tilata www.kissconsulting.fi- kirjat linkistä.
Kuva: Tomi Toivanen
Comments are closed.