”Käyn erilaisissa kylpylöissä muutaman kerran vuodessa. Kukaan, koskaan ei ole kaikkien kylpyläreissujen tilauksen yhteydessä, kysynyt, että haluaisinko varata ajan vaikkapa hierontaan tai jotain hemmotteluhoitoa. Ei puhelimessa eikä sähköisissä kanavissa.
Kukaan, koskaan ei ole elämäni aikana, kun olen mennyt ilmoittautumaan respaan, kysynyt, että haluaisinko varata jotain hoitoa. Hoidot on ihan itse ymmärrettävä varata ja mielellään etukäteen. Usein on käynyt niin, että tullessani en sitten ole saanutkaan hoitoaikaa, kun en ole tajunnut olla itse aktiivinen.
Kukaan koskaan ei ole hoidossa sitten käytyäni kysynyt, että haluaisitko varata uuden ajan tai ehkäpä jonkun toisen hoidon tai muun palvelun.”
Tänään jäin työkeikan päälle nauttimaan kylpylästä uimisesta, saunomisesta sekä hoidoista, joita respan esitteessä oli mainittu. Kunnes aamulla selvisi, kylpylässä ei saa uida ennen kuin vasta iltapäivällä. Eikä mitään hoitoa myöskään herunut. Kun ihmettelin, että miten kylpylässä ei saa kylpeä niin respa ilmoitti, että ei tää oikeastaan ole edes kylpylä. Jos nettisivuilla ja ovensuussa lukee kylpylä, niin kyllä nyt toki voi olettaa että kylpylä on kylpylä. Ja että kylpylässä saa uida. Tai edes hoitoja. Tai edes jotain. Olin suunnitellut jääväni koko viikon lopuksi. En jää.
Hämmentyneenä kylpylässä on Maarika Maury, Kisscnsulting toimitusjohtaja ja myyntivalmentaja sekä Suomalainen myynti on syvältä, vai onko? kirjan yksi kirjoittajista. Tämä on NO-NO tarina, jotka toivoisin kitkettävän kylpyläkentästä ja vähän muustakin myynnistä.