Olin neljän päivän messureissulla ja olin ostanut koko ajanjakson kattavan parkkikortin pysäköintihalliin. Siinä sitten yhtenä päivänä ulosajaessa en ihan heti kassin pohjalta löytynyt lipuketta. Yritin vihjata paikalle tulleelle vartijalle, että helpommalla nyt päästäisiin, kun avaisit puomin, etten tukkisi ajolinjoja. Kerroin myös olevani näytteilleasettajana ja lippuakin vilautin. No säännöt ovat sääntöjä, kaksi kymppiä oli pulitettava lipukkeesta, kun sitä lippua ei kassin pohjalta löytynyt. Kohtelu oli kuin olisin ehdottomasti huijausmielellä tai vähintäänkin suurrikollinen.
Toinenkin kokemus oli. Hyvin erilainen. Ruokamessuilla oli etninen ruokavaunu, josta olimme ostamassa päivän lounasta. Lounaan lisäksi silmäni osuivat ihanaan minttumehuun, mutta kukkarossa käteiset olivat päässeet hupenemaan ja korttikaan ei kelvannut. Myyjä kertoi iloisesti, että ei se mitään, ota silti sekä ruoka että mehu, ruoka kun maistuu paremmalta juoman kera ja tule sitten vaikka kohta maksamaan. Olisinko tässä luottamuksen ilmapiirissä unohtanut tulla tuomaan neljän euron maksua? Menin seuraavana päivänä takaisin samaiselle ruokakioskille, maksoin velkani ja ostin toisenkin satsin. Raahasin vielä kaverinkin sinne lounaalle, sometin ja kirjoitin hyvästä palvelukokemuksesta. Wow kokemus viimeisen päälle. Ja ruokakin oli ihanaa. Ja minttumehu oli taivaalista.
Maarika Maury on Kissconsulting Oy:n toimitusjohtaja ja valmentaja sekä yksi Suomalainen myynti on syvältä vai onko -kirjan kirjoittajista ja uskoo, että hyvä palvelu ja wow kokemukset auttavat yrityksiä menestymään ja myymään paremmin. Luottamus on tärkeää, sitä kannattaa viljellä.
Se hyvän palvelun paikka arkena: http://levant-bulevardi.com
Linkistä saa tilata kirjaa: https://holvi.com/shop/H1MrJ4/
Comments are closed.